“Eén van de kunstdisciplines die ik beoefen is encaustiek, een eeuwenoude techniek waarbij pigmenten worden toegevoegd aan hete bijenwas vermengd met hars. Dit mengsel schilder ik in meerdere dunne lagen op hout. Met een heteluchtpistool versmelt ik elke laag met de vorige. Dat loopt niet altijd goed af, in die zin dat de uitkomst niet precies is wat ik voor ogen had. Het maakt het spannend, soms ook frustrerend, maar er zijn altijd nieuwe opties. Die ongewisheid is voor mij zeker één van de aantrekkingskrachten van encaustiek. Een andere is de transparantie die je ermee kunt bereiken, waardoor bij een wijzigende lichtinval diepere kleurlagen zichtbaar worden.”
Over dit onderdeel van mijn werk schreef kunsthistorica Maria Driessen: “Mooi en met een bepaalde tederheid zijn de objecten van encaustiek. De gelaagdheid en goed op elkaar afgestemde kleuren maken dat je jezelf snel verliest in de verbeelding. Het is poëzie aan de muur, dat is het. En je wordt er hebberig van”